maaf ye...

maaf ye...
maaf ye... tempahan ditutup buat masa skrng...

11 April 2012

IMPIAN MENJADI KENYATAAN....

اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ 
dan salam ceria buat semua....
gambar rumah yang angah warnakan disekolah, mcm gambar ibu jer yang suka sangat... :)
alhamdulillah, akhirnya tercapai juga sebuah impian ingin miliki sebuah rumah sendiri... rasa beryukur pada Mu Ya Allah, walaupun banyak dugaan dan rintangan yang kami hadapi, terutama chintaku... banyak dugaan terpaksa dirempuh dari awal tahun 2011 dengan masalah loan yang tak lepas, dengan agent rumah kata semuanya boleh, siap offer rumah 2 tingkat tu, rumah baru yang katanya siap bulan 12 tahun lepas, tapi kami g tengok tak siap2 pun lagi, ni dah bulan 4... hhuhuhu nasib baik loan tak lepas masatu... ... dapat pula rumah yang pakcik ni nak jual, tapi harga lebih tinggi dari harga pasaran, dah ada rumah kakak ni nak jual, tengah tunggu loan nak masuk, kakak ni telefon bagitahu ada yg tak sabar2 nak beli rumah nya sebab dah ada pembeli yang loannya dah lepas, banyak buah rumah juga yang kami cuba... akhirnya bulan 3 dapat tahu loan lulus ... bulan 4 hadiah ulangtahun perkahwinan yang sangat2 istimewa dari chintaku... alhamdulillah
rumah dah dapat, rumah kakak tu yang tak jadi jual kat pembeli ni, yang tak sabar2 nak beli tu...sebabnya dia takde surat beranak sijil lahir takda sebab mak ayah dia org indonesia bukan bumiputra ler, jawabnya... loan pinjaman rumah pun dah lepas walaupun 80% je lulus, tapi bersyukur sangat... itupun minta tolong kat kakak ipar, nyah.. nasib baikler ada yang sudi membantu... dari tak dapat langsung... sekarang ni dok pulun lah nak cari tambahan lagi... insyaallah... anak2 pula tak sabar nak duduk rumah baru, nak bilik baru, masing2 dah ada bilik sendiri... bagi kami rumah barulah... walaupun rumah tu rumah second... rumah baru tak mampu lah nak beli, mahal bebenor.... gerenti loan pun teruk nak kena bayar,,,, hhuuhuhu.. rumah second pun takpa... asalkan rumah ku dan bukan lagi rumah sewa... dan yang penting sekali rumah tu geran selama-lamanya.... FREEHOLD bukan nya leasehold... yeeeeessssszaaaaa..... rumah ku yang ikut sukati ku nak ubahsuai mana2 pun perabot dan kedudukan kat tempat lain.... kenangan itu tak dapat kulupakan.... huhuhhuhu... nak ubah perabot pun tak boleh.... takda sapa nak kacau tau!!!
dan yang penting sekali bila dah masuk rumah baru ni, kena kerja lebih lah lagi... nak cari RM ler... nak kena banyakkan produk dan juga strategi... ermmm chintaku tolong pikirkan.... hehehheheh... kena bertindak tau bukan tengok jer... serahkan pada yang pakar... chintaku ler... i luv u!!!
sekarang ni tengah tunggu nak sain SNP jer lagi....rumah ni lot bumiputra jadi sesiapa yang nak beli pastikan ada sijil kelahiran yer... surat beranak... pastikan anda warganegara bumiptra... baru bleh beli rumah yang lot bumiputra... hehehhehhe... semua orang tau kan... :)
rumah tu nak kena touchup ler sikit2... RM nak kena keluar lagi tu... lawyer lebih kurang RM4 ribu... tapi ada bahagian rumah tu dah tambah2... dah ada grill pintu, cuma kat bahagian depan tu jer kena tambah sikit... ruang tamu pun luas... bilik tidur anak2 pun luas juga... rumah teres setingkat jer... dah ada ruang untuk bilik kek yang besar dari bilik kek sekarang ni... suka suka suka sangat2.... ruang dapur dah pilih warna.. agak2 hijau epal ok tak?.. ermmm sejuk mata memandang.. kat ruang meja makan pun hijau.. dah siap beli lampu lagi, anak2 pun dah pilih warna untuk bilik masing2... angah dan adik kongsi bilik, nak warna warni, mula2 nak ada gambar ben10 yang besar, ermmm tengok bajet macam mana dulu...hehehehhe... kakak bilik untuk sorang nak warna merah dan pink.. ibunya nak warna biru ler... ku suka biru... biru pekat n biru cair... nyaman rasanya.... cuma ruang tamu je belum dapat temanya lagi... taktau nak pilih warna apa... gi tengok langsir, mak oiiiii.. mahal juga yer,,,, mau nyer kat RM700 atas, selalu langsir liza buat jahit sendiri jer, ada masa ke nak jahit sendiri nanti...huhuhuhu.... bajet bajet..bajet...... banyak nak kena kira... nak Kitchen Cabinet lagi.... table top dah ada dah... macam2 nak... takpa... chintaku pakar dalam hal2 macam ni... biar dulu nanti adalah strategi nya.. buat yang penting dulu... wardrobe pun nak juga, carpet baldu, nak aircond pulak.... itulah perempuankan, semuanya nak.... sabar jelah...
terima kasih pada chintaku dengan hadiah yang terlalu bermakna ini.. dan...Terima kasih pada chintaku yg sudi menjaga diriku dan sabar dengan karenahku ini.... 
HACKS!!!!.. 
hadiah ulangtahun yang ke 11
7 APRIL 2001 hingga kini 7 APRIL 2012
semoga berkekalan hingga ke akhir hayat dan hingga di Syurga... 
YA ALLAH KAU BERKATILAH KAMI SEKELUARGA, DAN SEMOGA KAMI DAPAT MENGHADAPI SEGALA DUGAAN DAN RINTANGAN DARI MU YA ALLAH... JAUHILAH DAN LINDUNGILAH KAMI SEKELUARGA DARIPADA HASAD DENGKI DAN GODAAN SYAITAN... AMIN
wassalam...

KALENDAR KELAS

PILIH MODUL KELAS DAN TARIKH SABTU @ AHAD JIKA BERMINAT...
TERIMA KASIH...

i FOLLOWWWW

AYAT SERIBU DINAR

AYAT SERIBU DINAR

Catatan Popular

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RN IDEAL ENT

"RN ideal" sempena nama aku dan cintaku... telah ditubuhkan pada tahun 2008 dan 2009 baru diperkenalkan di laman blog. Kami menerima tempahan pelbagai jenis kek dan cupcake untuk semua jenis majlis seperti majlis perkahwinan, majlis harijadi, pertunangan, sebagainya dan mengikut tema yang dikehendaki....... bolehlah jengok dan cuci mata dulu... kalau dah berkenan boleh order sekarang... ~BUMIPUTRA ~ FRESHLY BAKED ~ HALAL~ ...RN IDEAL ENTERPRISE(PG0214179-P)since 2008...

Viewer from 24-03-2010

FONDANT WEDDING CAKE

FONDANT WEDDING CAKE