maaf ye...

maaf ye...
maaf ye... tempahan ditutup buat masa skrng...

03 Oktober 2012

Skim Simpanan Pendidikan Nasional (SSPN) Untuk Anak2KU

لسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ 
SALAM CERIA SALAM 1 MALAYSIA
 
 kad kakak dah sampai...
angah n adik tak kunjung tiba lagi...

ALHAMDULILLAH, hari tu pergi BANK ISLAM berkesempatan  untuk membuka Akaun Skim Simpanan Pendidikan Nasional (SSPN) untuk PERMATA HATI KAMI.... 
Sebenarnya dah lama nak buka masa duduk kat Butterworth dulu, tapi kakak yang jaga kat kaunter tu, bila kami minta borang, dia kata anak kecik lagi, tak buka akaun lagi pun takpa... macam tu pun ada... siap bagi nasihat takyah buat lagi... yelah kami ni pun samdolllll terbagus juga, ikut je apa yang orang kata... kalau masih kecik pun apa salahnya buka akaun ni.... masa tu mana ada promosi simpanan bonanza tu..

Skim Simpanan Pendidikan Nasional(SSPN)  adalah merupakan satu skim atau simpanan yang direka khas oleh Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN). Tujuan pendidikan tinggi. Bukannya apa lebih baik kita menabung duit pelajaran untuk masa depan anak-anak kan? manalah tahu apa yang boleh berlaku pada masa hadapan, dengan adanya juga SSPN ini, layak untuk memohon pembiayaan PTPTN...

Simpanan serendah RM20.00 pada bila-bila masa dan YANG PENTING dijamin oleh Kerajaan...
Kadar dividen yang kompetitif dan dikecualikan 
daripada cukai pendapatan.

Butiran
SSPN-i
Bank (Produk Simpanan Pendidikan)
Kadar dividen/keuntungan
2011 - 3.75%
2010 – 3.25%
2010
  0.60% - 2.00%

Geran Sepadan
Maksimum sehingga RM10,000/keluarga
Tiada
Pelepasan Cukai Atas Simpanan
Maksima sehingga RM3,000
Tiada
Pengecualian cukai atas dividen/keuntungan
Dikecualikan Cukai
Tiada
Risiko
Tiada risiko - Jaminan Kerajaan
Risiko rendah - Bergantung kestabilan bank
Insurans
Tiada Had Maksimum

RM100,000.00 (Insurans Amanah-Akaun dibuka oleh pengetua/wakil pengurusan rumah anak yatim)


Khairat kematian/pampasan kepada pendeposit sebanyak RM2,000

Tiada

Anggaran Simpanan Selama 17 Tahun Bagi Pelbagai Amaun Deposit Bulanan

TAHUN
DEPOSIT BULANAN
RM20.00
RM30.00
RM40.00
RM50.00
RM100.00
1
245.20
367.80
490.40
613.00
1,226.00
2
500.21
750.31
1,000.42
1,250.52
2,501.04
3
765.42
1,148.12
1,530.83
1,913.54
3,827.08
4
1,041.23
1,561.85
2,082.47
2,603.08
5,206.16
5
1,328.08
1,992.12
2,656.16
3,320.21
6,640.41
6
1,626.41
2,439.61
3,252.81
4,066.01
8,132.03
7
1,936.66
2,904.99
3,873.32
4,841.65
9,683.31
8
2,259.33
3,388.99
4,518.66
5,648.32
11,296.64
9
2,594.90
3,892.35
5,189.80
6,487.25
12,974.51
10
2,943.90
4,415.85
5,887.79
7,359.74
14,719.49
11
3,306.85
4,960.28
6,613.71
8,267.13
16,534.27
12
3,684.33
5,526.49
7,368.65
9,210.82
18,421.64
13
4,076.90
6,115.35
8,153.80
10,192.25
20,384.50
14
4,485.18
6,727.76
8,970.35
11,212.94
22,425.88
15
4,909.78
7,364.68
9,819.57
12,274.46
24,548.92
16
5,175.76
8,027.06
10,702.75
13,378.44
26,756.88
17
5,627.99
8,715.95
11,621.26
14,526.58
29,053.15
banyak tu... simpan sikit2 lama2 jadi gunung....
Nota:
Andaian pemberian dividen sebanyak 4% sepanjang tempoh simpanan

Insuran
Perlindungan insurans berupa manfaat dan/atau khairat kematian hanya layak untuk pendeposit yang berumur 18 hingga 65 tahun. Sementara penerima manfaat yang berumur 1 hari hingga 28 tahun hanya layak mendapat khairat kematian jika berlaku kematian keatasnya. Walau bagaimanapun, ia tertakluk kepada syarat dan peraturan yang ditetapkan.

duit yang disimpan boleh dikeluarkan.... tapi setahun hanya sekali... minima RM500... tapi kalau boleh takyah ler... nama pun dah simpan untuk masa depan anak2... biarkan je ianya menggunung kat dalam akaun tu...
boleh check online... maybank n cimb boleh terus bank in guna nline kerja mudah kan... nak buat potongan gaji pun boleyyy...

simpan RM100 sorang dapat 1 cabutan bertuah
kami simpan untuk 3 orang..
kalau ada rezeki, adalah... kalau tak dapat pun, insyaallah kami simpan untuk anak2... semuanya untuk anak2...
dalam tabung haji pun dah ada simpanan kat diorang...
tapi tiap2 tahun duit raya diorang lah masuk dlm tabung haji... tambah sikit duit tabung yang diorang kumpul dan RM dari ibu dan ayah...

maklumat lanjut

kami dah buat untuk anak2..
korang dah?
^_^

KALENDAR KELAS

PILIH MODUL KELAS DAN TARIKH SABTU @ AHAD JIKA BERMINAT...
TERIMA KASIH...

i FOLLOWWWW

AYAT SERIBU DINAR

AYAT SERIBU DINAR

Catatan Popular

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RN IDEAL ENT

"RN ideal" sempena nama aku dan cintaku... telah ditubuhkan pada tahun 2008 dan 2009 baru diperkenalkan di laman blog. Kami menerima tempahan pelbagai jenis kek dan cupcake untuk semua jenis majlis seperti majlis perkahwinan, majlis harijadi, pertunangan, sebagainya dan mengikut tema yang dikehendaki....... bolehlah jengok dan cuci mata dulu... kalau dah berkenan boleh order sekarang... ~BUMIPUTRA ~ FRESHLY BAKED ~ HALAL~ ...RN IDEAL ENTERPRISE(PG0214179-P)since 2008...

Viewer from 24-03-2010

FONDANT WEDDING CAKE

FONDANT WEDDING CAKE